Bemutatkozás

Topp Zoltán a TOPP-CARS tulajdonosa és csapatvezetője vagyok.

A pályafutásomnak rövid története a következőképpen alakult:
– a Pécsi Volánnál a taxi javító műhelyben kezdtem dolgozni autóvillamossági műszerész tanulóként 1978-ban. Ebben az időben még ott készültek a versenyautók is, később a Pécsi Volán Autósport Szakosztálya létrehozott egy külön műhelyt, onnantól kezdve csak versenyautókkal foglalkoztam.
Ebben a műhelyben dolgozott még Gulyás Imre, Simor Gyula, Szuhanyik Laci, Kákonyi Attila, Ranga Laci alkotta csapat. Egy szakosztály megbeszélés után olyan döntés született, hogy Ranga Laci lesz az első számú versenyző és ettől kezdve az én feladatom volt Laci műszaki hátterének biztosítása. A minél eredményesebb versenyzése érdekében egy Gruppe 1 B-s versenyautó építése és szervizelése – amely egy 1300-as kereklámpás Zsiguli – volt a feladatom. Közben tanulmányaimat folytatva elvégeztem az autószerelő szakvizsgát és mindkét szakból mestervizsgát szereztem.

– később egy Lada VFTS építése, verseny szervizelése volt a feladatom.
1987 év végéig tartott a Pécsi Volánnál a Ladás időszak. Számos magyar bajnoki győzelem, külföldi sikeres versenyek kiváló eredmények Rallye-ben és hegyi versenyben egyaránt, a B.B.K. versenyeken kiváló eredményekkel hívtuk fel a figyelmet magunkra.

– 1988-ban Ferjáncz Attila műhelyébe kerültem, ahol Audikat építettünk. Számos hazai és EB futamon vettem részt Atilla csapatával.

– 1989-ben a saját műhelyemben építettük az első Lanciát, az osztrák rallyebajnok Wittman műhelyének segítségével. Ranga Laci kiváló eredményeket ért el vele.

– 1991 évben a szponzorok segítségével egy gyári 16V Lanciához jutottunk.
Nagyon sok időt töltöttem az olasz Alessandrini műhelyében. Itt VB-,EB- futamokra készítették fel az autókat, igazi kemény jó iskola volt ez a számomra. A fejlesztések, tesztek tanulságát igazán tudtam kamatoztatni Laci versenyzése során, a hazai futamokon.
Számos hazai sikeres versenyt értünk el, megszereztük az első abszolút bajnoki címet is.
– 1992-ben a Lancia Elite Magyarország importőr segítségével egy igazi gyári versenyautó és csapat mellé kerültünk. A Mauro Rallye Tuning a mai napig is a legjobb rallye csapat Olaszországban és a nemzetközi porondon is. Ebben a műhelyben is sok-sok munkaórát töltöttem éjt-nappallá téve a sikerek érdekében.


Közben itthon is számos rallye és rallye-cross bajnoki győzelmet értek el az általam felkészített autók.

– 1995-ben a Lancia befejezte az autói versenyeztetését és a további sikereink érdekében versenyautót kellett váltani. Egy A csoportos Fordra esett a választás. Két év nagyon sok munka a fejlesztésekre tesztelésekre, de az Escort nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket sem idehaza, sem külföldön.
Ez késztetett bennünket egy új kocsi váltására. A Mauroék Olaszországban Mitsubishi-re, mi itthon Subaru-ra váltottunk.
– 1996 második felétől a Prodrive (angol csapat) Junior Team-hez Franciaországba kerültünk. Ranga Laci egy A csoportos Subarut bérelt.
A CILTI Sporttal dolgoztam 2002 év végéig. Nagyon sok tapasztalat, rengeteg külföldi verseny. Hazai bajnoki győzelmek Ranga Lacival, Bathó Zolival, Érdi Tibivel.

– 2002-ben Tagai Tamás és Angyalfi Károly versenyzésének és autó építésének segítsége, számos hazai és külföldi futam részvétele a francia, olasz, svájci és spanyolországi rallye versenyeken.


Közben itthon építgettem lassan a saját bázisunkat, amely a versenyautók építésére, versenyre való felkészítésére szakosodott.

– 2003-tól már a saját csapatommal és a műhelyemben készült autókkal vettünk részt a hazai futamokon.

A műhelyemben tudok vállalni :

  • versenyautó építését
  • versenyekre való felkészítést
  • versenyeken való szerviz biztosítását
  • autók dekorációjának tervezése és kivitelezése
  • adott versenyre szervizterv készítése